De Elli score geeft voor alle 6 gebieden van de engaged learning loop een indicatie hoe goed het betreffende leertraject voldoet aan de eisen voor een leerproces waarbij het individu centraal staat. Per gebied is een aantal kenmerkende vragen in te vullen, waarvan de antwoorden gezamenlijk een indicatie geven. Er kunnen aan de score geen rechten worden ontleend, deze is slechts ter indicatie en als basis voor mogelijke verbeterpunten om de score te verhogen en daarmee het individuele leerrendement te verbeteren.

Kritische / essentiële stappen voor individu

ICT support

Aanbieden

Beschikbaarheid; kan ik er bij?

 

Aansluitend op leervoorkeur, leerstijl

Inhoud didactiek ok

User Interface, tijdslot, toegang

Profiel & metadata

adaptief

Uitvoeren

Context (veilig, passend

Leervoorkeur

Alleen / samen (aard leer/werkvorm)

Meten gedurende proces

Kwaliteit en intensiteit van begeleiding (stimuleren, directe feedback, bewustzijn)

Support

Koppelen

 

Registreren

Feedback

Relatie tot leerdoelen (bewustzijn expliciteren, relevant)

Proces

Resultaat

Lengte feedback cyclus

Registratie

Instant inzicht

 

 

 

Voortgang

Absoluut (tov referentiekader)

Relatief tov context, leerdoelen, ranglijst

Visualiseren

Instant

Challenge / boeien & binden

Actief betrokken bij next steps

In lijn met eigen motivatie, (on)bewuste reflectie

Leerdoel vaststellen (ik, wij, vak)

Mate van autonomie in vaststellen leerdoel

Support

Gamification

Selecteren op individueel niveau

Juiste niveau, herhaling afh van leerdoel

Didactisch ok, doorvertaling naar de praktijk
koppelen op basis van juiste metadata

Support keuze

Adaptief

Beschikbaarheid metadata