De Elli score geeft voor alle 6 gebieden van de engaged learning loop een indicatie hoe goed het betreffende leertraject voldoet aan de eisen voor een leerproces waarbij het individu centraal staat. Per gebied is een aantal kenmerkende vragen in te vullen, waarvan de antwoorden gezamenlijk een indicatie geven. Er kunnen aan de score geen rechten worden ontleend, deze is slechts ter indicatie en als basis voor mogelijke verbeterpunten om de score te verhogen en daarmee het individuele leerrendement te verbeteren.
Kritische / essentiële stappen voor individu |
ICT support |
|
Aanbieden |
Beschikbaarheid; kan ik er bij?
Aansluitend op leervoorkeur, leerstijl Inhoud didactiek ok |
User Interface, tijdslot, toegang Profiel & metadata adaptief |
Uitvoeren |
Context (veilig, passend Leervoorkeur Alleen / samen (aard leer/werkvorm) Meten gedurende proces Kwaliteit en intensiteit van begeleiding (stimuleren, directe feedback, bewustzijn) |
Support Koppelen
Registreren |
Feedback |
Relatie tot leerdoelen (bewustzijn expliciteren, relevant) Proces Resultaat Lengte feedback cyclus |
Registratie Instant inzicht
|
Voortgang |
Absoluut (tov referentiekader) Relatief tov context, leerdoelen, ranglijst |
Visualiseren Instant |
Challenge / boeien & binden |
Actief betrokken bij next steps In lijn met eigen motivatie, (on)bewuste reflectie Leerdoel vaststellen (ik, wij, vak) Mate van autonomie in vaststellen leerdoel |
Support Gamification |
Selecteren op individueel niveau |
Juiste niveau, herhaling afh van leerdoel Didactisch ok, doorvertaling naar de praktijk |
Support keuze Adaptief Beschikbaarheid metadata |